Søk i denne bloggen

lørdag 18. mars 2017

Kylling grateng

Denne oppskriften er basert på pølsegratengen som er lagt ut tidligere. Oppskriften ligger her.
Dette er en enkel middagsrett som faller i smak hos de aller fleste :)

Du trenger:
2 fedd hvitløk
1 grillet kylling
1/2 boks creme fraiche
1/2 boks bacon-  eller skinke-ost
1 pose brokkoli/ blomkål, evt 1/2 blomkål og 1/2 brokkoli
Revet ost
Før steking





Fremgangsmåte:
Rensk kyllingen. Hakk opp hvitløken.
La grønnsakene koke i 1 min, dersom du bruker fersk skal de kun forvelles.
Bland sammen creme fraiche, Skinkeost og hvitløk. Hell grønnsakene i en ilfastform og fordel kyllingen i.  Bland så sausen i, og ta ost over.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i 25 min.

Jeg serverer med pasta til barna, og jeg steker ofte asparges vedsidenav.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...