Søk i denne bloggen

søndag 3. februar 2019

Lavkarbo pannekaker på 15 min

Denne oppskriften er det ikke jeg som har jobbet meg frem til, men min samboer! Han overrasket meg med pannekaker når jeg kom hjem fra seinvakt.




Alt som trengs i denne oppskriften er kjøpt på dagligvarebutikken. Enkelt og greit.

For å lage 7 pannekaker (medium størrelse) trenger du:

3 store egg
65 gram kremost (brukte Philadelphia)
0,5 dl vann
80 gram mandelmel
1 ts bakepulver
2 ts vaniljeekstrakt
1/2 ts kanel
1/2 ts stevia eller annen søtning.

Smør til steking




Bland sammen alt det våte( egg, kremost og vann) bruk en stavmikser eller håndmikser.
Mål opp mandel mel i en annen bolle og tilsett resen av de tørre ingrediensene. Deretter drysser du tørrblandingen i det våte, fortsett å visp med stavmikseren/ håndmikser. Når røren ikke er klumpete er den ferdig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...