Søk i denne bloggen

fredag 5. februar 2021

Lavkarbo Smash

 Liker du Smash? da vil nok denne falle i smak også!


Jeg drister meg til å kalle den Lavkarbo smash, iallfall så minner den om Smash. Om du ønsker å nyte denne selv, anbefaler jeg at du gjømmer den godt for øvrige. For denne falt virkelig i smak til både samboer og barn.

Dette trenger du: 

1 Cloetta sukker fri melkesjokolade

1 mørk kokesjokolade (70%)

1 ss nøytral kokosfett

Bacongull (ønsket mengde) 

Maldon salat


Knekk opp sjokoladen og smelt over vannbad. Tilsett 1 ss nøytral koksfett mens sjokoladen smelter. Rør underveis.



Knus så ønsket mengde bacongull, se bildet for å se ca mengde jeg ha brukt her. 
Bland så dette sammen, og hell over i en form/ bakeplate med bakepapir over. Dra det utover slik at det blir flatt. 
Dryss litt Maldon salt over, før det settes kjølig (kjøleskap).

Knekk sjokoladen opp i biter, og oppbevar kjølig i en lukket boks. 






 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...