Søk i denne bloggen

fredag 13. januar 2017

Lavkarbo Nacho

Samboeren har lenge mast om Nachos, sånn ca hver fredag.
Så i dag har jeg eksperimentert litt på egenhånd, og laget nachos på lavkarbovis! Skal sies at jeg laget nachos på vanligvis til resten av familien i en annen form. Har rett og slett byttet ut nachochips med Marrud bacongull.


Det du trenger er:
Kjøttdeig
Tacokrydder ( gjerne hjemmelaget) oppskriften finner du her.
Ost



Lag taco på vanligvis. Hell Marrud bacongull i en ildfastform, og topp med kjøttdeig og ost. Stek det i ovnen på 225 grader i 15 min. Jeg stekte min i 20 min, og det ble litt lenge. Noe av bacongullet ble litt hardt.
Server gjerne med salsa, salat og creme fraish.

Må innrømme jeg var ganske skeptisk en stund, da det spraket og smalt i ovnen etter at jeg satt bacongullet i stekovnen. Men resultatet ble da ganske så bra! :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...