Søk i denne bloggen

onsdag 18. januar 2017

wook med kokosmelk

På menyen i dag stod Wook med svinekjøtt og kokosmelk. I denne retten bruker jeg frossen ferdig wookblanding, men man kan selvsagt bruke valgfri ferske grønnsaker i stedet. Det gjør nok retten litt bedre! Vanligvis bruker jeg classic wookblanding, men det hadde jeg ikke i dag.




Du trenger:
1 pose wook blanding
1 pk oppskåret svinekjøtt
1 boks kokosmelk
1,5 - 2 ts curry paste







Stek kjøttet i stekepanne med smør. Når kjøttet er ferdig, legger du det på en tallerken mens du steker grønnsakene. Når grønnsakene er klare tilsetter du kjøttet igjen. Samt kokosmelken og currypasten. Smak deg litt frem når det gjelder curry paste. Så du får den så sterk som du ønsker. Siden barna også spiser lager jeg den ikke sterk.

Jeg trenger ingen tilbehør til denne retten, men resten av familien bruker nudler til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...