Søk i denne bloggen

lørdag 8. oktober 2016

Gratulerer med vektnedgang!

"Gratulerer med vektnedgang" Det er en setning jeg får høre mye i disse dager. Kolleger, venner og familie kan nå se at jeg har mistet mange kg. Og det er fint at de bemerker det, hyggelig med kommentarer. Samtidig blir jeg litt redd, redd for å mislykkes, redd for å ikke klare holde vekta. Redd for mer press. Ingen har snakket med meg om vekta min før, ikke før nå. Nå som alle rundt meg ser hvor mye vekt jeg har mistet, er jeg enda mer redd for å mislykkes totalt og gå opp i vekt igjen.. Som noen sa til meg " Alle kan gå ned i vekt, det vanskelige er å holde vekta!" Virkelig motiverende å høre. Men joda, jeg tror nok at det er slik. Men jeg har bestemt meg! Dette skal jeg klare. Dette er ikke slankekur for meg, dette er blitt min nye livsstil, og jeg har det så bra!



Jeg vil innfri andres forventninger til meg, og dermed redd for å mislykkes. Jeg vil også innfri mine egne forventninger til meg. Jeg vil ikke mislykkes. Jeg vil ikke la min redsel holde meg tilbake. Jeg skal ha tro på meg selv. Dette klarer jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...