Søk i denne bloggen

onsdag 5. oktober 2016

Lavkarbo ørret/ lak i ovn med creme fraiche

Denne oppskriften passer både til laks og ørret. I dag brukte jeg ørret.
4 ørretfileter, med eller uten skinn.
1/4 purreløk
1/2 boks med creme fraiche
Noen dråper med sitron
Krydder



Legg fisken i en  Ildfastform. Ha over noen sitrondråper. Fordel creme fraichen over fisken. Dryss over med purreløk. Jeg brukte litt sitronpepper over tilslutt.
Stekes midt i ovnen, 220 grader i 30 min.

Jeg serverte med dampet blomkål og brokkoli. Mannen og barna fikk poteter.
Hadde også hvitløksdressing ved siden av. Falt i smak her hjemme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...