Søk i denne bloggen

søndag 9. oktober 2016

Lavkarbo Hamburgerbrød

Mange velger å ikke bruke hamburgerbrød i det hele tatt, men er du av typen så bare må ha hamburgerbrød, når det serveres hamburger, så er dette er fin erstatning. Smaker like godt som vanlig hamburgerbrød.

Denne oppskriften gir 4 hamburgerbrød.

Du trenger:
2 dl revet ost
2 dl sesamfrø
4 egg
1 toppet Ts bakepulver
1 toppet ss fiberhusk
1 ta sukrin
Litt salt

Ha alle ingrediensene i en bolle, og bruk en stavmikser for å bland alt sammen. Man kan helt sikkert putte alt i en blender også. Legg røra i 4 klatter (hamburgerbrød størrelse) på bakepapir. Ha gjerne litt sesamfrø på toppen av brødene,  for pynt :)
Stekes midt i ovnen, 175 grader i 20 min.




















Når hamburgerbrødene er ferdig stekt, deler jeg de i 2. Jeg bruker 1/2 brød, pr hamburger. Det vil si at med denne oppskriften får jeg til 8 hamburgere. Jeg fryser de jeg ikke bruker.

1 kommentar:

  1. Vil smaken på disse ligne på det vi lager med vanlig sesammel?

    SvarSlett

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...