Søk i denne bloggen

lørdag 22. oktober 2016

Bountykake Lavkarbo

Jeg har gjort flere forsøk på Bountykake på lavkarbo, og har nå prøvd meg fram til en oppskrift jeg er fornøyd med. Kaken trenger ingen steking og går raskt å lage.



 Du trenger:
50 gr smør
2 dl fløte (kremfløte)
0.7 dl sukrin melis
200 gr kokos
2 ss cocosa ( kokosolje)

Til toppen av kaken trenger du
200 gr mørk sjokolade, minimum 70 %.
1,5 ss cocosa
Klar til frysing





















Smelt smøret i en kasserolle. Tilsett så fløte, surkin melis og cocosa. Bland det sammen og la det koke 3 minuetter under omrøring. Ta kasserollen av platen og tilsett kokosen.
Hell røra over i en kakeform, helst rund, som du har kledd med bakepapir.
Sett kaken 30 min i fyseren.
Mens du venter på at kaken avkjøles, kan du lage toppen på kaken. Smelt sjokoladen og cocosa i vannbad. Så heller du det over bunden. Etter 15 min i kjøleskap er kaken klar til servering.


Denne kaken kan godt fryses. Men del den gjerne opp i biter først. Tiner fort på banken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...