Søk i denne bloggen

torsdag 3. november 2016

Kyllinggryte Lavkarbo

Prøver meg litt fram med en kyllinggryte, ble kjempe god på smak. Mye smak i gryta, men ble ikke helt fornøyd med fargen. Neste gang skal jeg forsøke å bruke rødløk isteden for gul løk.

Du trenger:
Kyllingfilet
1 løk
Sopp
1 boks seterrømme
1 dl fløte
1 terning kyllingbuljong
1 Ts hot curry paste
1 brokkoli



Stek løken til den blir gylden. Skjær kyllingen opp i passe biter/terninger og gjennomstek de. Putt løk og kylling i en kasserolle. Tilsett soppen. Tilsett så seterrømme, fløten, buljongen og curry paste. Tilsett så brokkolien som er skjært opp i buketter.
La det hele koke ca 5 min.

Jeg spise kyllinggryta som den var, mens barna og samboeren brukte ris som tilbehør. Gryta falt i smak hos alle. Nå gjelder det bare å få den til å se litt mer appetittlig ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...