Søk i denne bloggen

tirsdag 1. november 2016

Omelett

I en omelett kan man egentlig bruke det man vil. Her er bare ett eksempel på omelett som jeg liker. Jeg kan ikke ta på meg skryt for å ha laget den, for det var nemlig min samboer som overrasket meg med omelett igår til kveldsmat :)



Jeg bruker som regel:
2 egg
Skinke
1 sopp
Litt løk som jeg steker gylden i panna.
Noen skiver ost som legges inni omeletten, før den brettes sammen.
Paprika (hadde ikke det dennne gangen)
En skvett fløte
2 ss vann
Salt
Pepper
Paprikapulver

Enkel og grei kveldsmat.
Man kan selvsagt lage større omeletter og spise den over flere måltid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...