Søk i denne bloggen

torsdag 16. februar 2017

Blomkålris

Blomkålris smaker fantastisk godt, og så enkelt å lage!
Som regel lager jeg blomkålris bare til meg selv, da resten av familien spiser vanlig kost. Men samboeren er som regel bortpå å tar litt. Og har innrømmer at dette smaker bedre enn vanlig ris. :)


Når jeg lager kun til meg selv, lager jeg alltid litt ekstra.

Du trenger:
Blomkål
løk
smør

Rast opp ønsket mengde av blomkålhode, jeg bruker som regel 1/2 blomkålhode.
Jeg bruker 1 løk pr blomkålhode. Det vil jeg bruker jeg 1/2 blomkål, bruker jeg 1/2 løk.
Kutt opp løken. bland det sammen med blomkålen.
Stek i smør. Jeg steker det til det blir litt brunlig, men det må i alle fall være gylden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...