Søk i denne bloggen

torsdag 12. januar 2017

1 år og - 47kg!

I dag er det 1 år siden oppstart med Lavkarbo, og i den forbindelse vil jeg lage ett innlegg om framgangen så langt. Tenk at det allerede er ett år siden jeg bestemte meg for å legge om kostholdet. 1 år har gitt uante resultater. Mye bedre enn forventet. Jeg kunne ikke drømt om noe slikt. Turte ikke håpe, turte ikke drømme.
1 år og minus 47 kg! Kroppen føles helt annerledes.

Hadde en liten tung periode i mars/april, da jeg ikke visste hvordan jeg skulle takle følelsene mine, jeg kunne ikke lengere ty til mat, slik jeg tidligere har gjort. Jeg følte meg langt nede, og det ble bare verre og verre. Jeg var rett og slett deprimert og følte meg lei meg. Når jeg ikke kunne bruke mat for å bearbeide følelsen/glemme, var jeg nødt til å snakke om det. Måtte sette ord på hva som var galt, sette ord på tankene mine. Og etter tid fungerte det for meg. Nå kan jeg snakke og følelsene mine. Jeg er blitt mye flinkere til å si i fra hvis noe er galt, eller det er noe jeg ikke er fornøyd med. Dette gjelder både privat og arbeid. Dette var noe jeg måtte lære meg. Nå lar jeg ingenting gnage lengere, jeg løser det ved å prate om det med en gang.

Jeg har mye å takke lavkarbo for! Lavkarbo har endre livet mitt!

Legger ved bilde av BMI før og nå, er ikke helt i mål enda, men jeg nærmer meg! :) Jeg lar bildene tale for seg.

12.01.16

12.01.17

2 kommentarer:

  1. Hei. Utrolig imponerende resultat. Fy søren hva du har fått til for deg selv og helsen din.
    Jeg blir inspirert av oppskriftene og det du deler så skal prøve å følge med videre. Jeg er helt fersk på lavkarbo men går på med friskt mot. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar, Maria :)
      Å legge om kostholdet er ikke lett, mye jobb, men med rette innstilling klarer man det!
      Vil ønske deg lykke til! :)

      Slett

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...