Søk i denne bloggen

tirsdag 24. januar 2017

Sjokolademuffins lavkarbo

Dette er en oppskrift som jeg har prøvd meg fram på. Satt sammen forskjellige oppskrifter. Den siste versjonen ble jeg svært fornøyd med! Til og med samboer som er svært skeptisk til lavkarbobakst likte disse muffinsene. De blir smakfulle og saftige.


Du trenger:
1 dl mandelmel
2 ss toppet med bakekakao
2 ts bakepulver
1 ts vaniljepulver
75 gram romtemperert smør
1 dl sukrin
4 egg
1 ts flytende natreen
3 dl fløte
100 gr sukkerfri sjokolade (Jeg brukte 50 gr kokesjokolade og 50 gr melkesjokolade.)


Bland alt det tørre i en bolle.
Pisk smør og sukrin i en annen bolle, de det blir mykt. Tilsett så ett og ett egg, pisk godt i mellom eggene.
Smørblandingen med egg.



Bland så det tørre i et bløte. Bruk gjerne en sil.
Tilsett så natreen og fløte, pisk godt. Hakk opp sjokoladen.




Fyll ca 20 muffinsformer. Ikke mer enn 3/4 full. Er formene dine svært tynne bør du bruke 2 former, så de ikke renner utover.
Tilsett litt hakket sjokolade i alle formene tilslutt. Jeg brukte Cloetta sjokolade.

Stekes på 225 grader i 12-15 min. Midt i ovnen.

Disse muffinsene er ypperlig å fryse. Og tiner raskt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...