Søk i denne bloggen

mandag 9. januar 2017

Svinesnadder med uglybeans og hjemmelaget bernaisesaus

I en svinesnadder kan man putte hva man vil av grønnsaker. Vi bruker som regel paprika, løk og aroma sopp.

1 pk svinestromler
1 rød paprika
1 løk
sopp


Ugly beans:
1 pose frosne grønne bønner
olje
ønsker krydder


Start med de grønne bønnene. Jeg pensler de med olje og har på ønsket krydder. Jeg bruker ofte paprikakrydder, hvitløkspulver, løkpulver, salt og pepper. Sett stekebrettet inni en kald ovn. Skru ovenen på 230 grader, la de så steke 25 min, snu bønnene og stek videre i |10-15 min. Dersom du bruker halvpose, ikke stek like lenge. Jeg like ikke bønnene helt  svidde (som de egentlig skal være) så stopper ovnen litt før.

Stek først løk og paprika til det blir gyldent. Legg det så over på et fat mens du steker svinekjøttet.
Når svinekjøttet er gjennomstekt tilsetter du de andre grønnsakene igjen + soppen. Stek så videre til soppen er gylden.


Det kommer et eget innlegg på hvordan man lager bearnaisesaus.
Jeg brukte en halv pose med frosne grønne bønner, så resten av familien fikk chips til maten. Alle fornøyde :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...