Søk i denne bloggen

lørdag 7. januar 2017

Helgekos

Det er lørdag, og da unner jeg meg litt helgekos.
Jeg liker best Premium sjokolade til helgekosen. Og da faller valget på sjokolade med minimum 70 % kakao. Vet det finnes diverse sukkerfrie sjokolader, men jeg syns stortsett at de blir for søte, og smaker litt kunstig. Jeg liker den ekte sjokolade smaken. En annen ting som er posetive med å velge mørk sjokolade er at man klarer ikke spise så mye av en mørk sjokolade, enn hva man ville gjort av en melkesjokolade. Jeg har som regel fått nok etter 2 biter med sjokoladen.

Før jeg startet med lavkarbo spiste jeg ALDRI mørk sjokolade, det ble kun brukt til baking. Jeg likte ikke smaken. Men nå liker jeg den, og den er passelig søt. Har ikke smakt vanlig melkesjokolade på 1 år, jeg tør ikke. Redd for å klare stoppe. Redd for å gå tilbake til gamle vaner. Men kanskje en dag jeg føler meg sterk nok vil jeg smake på den igjen. Tenke at en bit eller to går bra.
Men jeg savner den igrunn ikke. Så hvorfor skal jeg da smake?
Dette er favoritten min! Premium 70% med Pekan og havsalt!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...