Søk i denne bloggen

torsdag 27. oktober 2016

Carbonara Lavkarbo

Barna elsker carbonara! Og det gjør jeg også :)
Derfor måtte prøve meg fram til en oppskrift hele familien kunne like.

Du trenger
3 eggeplommer
3 dl fløte
2 fedd hvitløk
1 gul løk
150 gram ost ( jeg bruker 75 gr parmesan og 75gr hvitost)
Basilikum

I tillegg bruker jeg en boks med bog skinke, men man kan også bruke bacon.

Fin hakk hvitløk og løk. Stek det gylden i panna. Riv opp osten. Bland så eggeplommene, fløten og osten i en kasserolle med litt pepper. Blir nok salt i maten pga parmesanosten, men dersom du velger å bruke mindre parmesan, kan du godt ha i litt salt. Når du har blandet det godt, setter du det på plata og lar det koke noen få minutter.

Som tilbehør brukte jeg Squash, som er strimlet opp med en potetskreller, og kokt i vann (med litt salt) i 1 min. Må ikke koke lengre, da forsvinner de!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...