Søk i denne bloggen

mandag 10. oktober 2016

Tanker rundt vektnedgang

Lite visste jeg om at så mye av jobben, gjøres på kjøkkenet. Etter at jeg la om kostholdet mitt, har jeg ikke trent mer enn før. Men det er blitt lettere. Det er ikke lengere så tungt å sykle, og jeg ser ikke lengere mørkt på å gå opp lange bratte oppoverbakker. Det gjør meg ingenting!
Så får min del har vekt ned gang, ligget i de valgene jeg tar på kjøkkenet. Jeg er blitt svært bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg leser næringsinnholdet på alle varer jeg vurderer å kjøpe i butikken. Noen varer har kuttet helt ut, slik som potet, pasta, ris og sukkerholdig drikke. Og det er ingenting jeg savner.



Jeg har raskt oppdaget hvor viktig det er å ha riktige varer tilgjengelige, for ikke falle i gammle vaner.  Det jeg kanskje strever litt med er å finne raske mellommåltid, eller raske måltid på butikken når man er i farten. Det blir ofte så jeg kjøper meg en salat, for å ta med på jobb osv. Og det kan jeg bli litt lei av i lengden. Ellers er jeg flinkt til å ta med restemat. Jeg fryser alltid ned middagsrester, slik at jeg kan ta med på jobb en annen dag. særlig de dagene jeg jobber sent. Har begynt å kikke litt på noen typer yoghurt, for å se om jeg finner noen alternativ. Kanskje har du ett tips?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...